15 Ağustos 2016 Pazartesi

dikenli incir




Yakın çevremde herkes kaktüs sevdiğimi bilir. Aslında bir tür kaktüs olan bitkinin meyvesi olan dikenli incire Hint inciri ya da Frenk inciri de denir fakat biraz araştırınca farklı yörelerde farklı isimler aldığını öğrendim.Biz Adanalılar için cennet meyvesi:))) Dikenli incir, benim için yazın vazgeçilmezlerindendir. .
Adana, Mersin ve Antalya'da çokça yetişen meyve C vitamini deposu. Sindirim sistemini güçlendirip, kabızlığı giderir. Zindelik sağlar. Kolestrolü düşürür. Cildi tazeleyip, güzelleştirir, kırışıklıkları azaltır.. Şeker hastalarına da iyi gelir. İçerdiği vitaminler sayesinde tam bir şifa kaynağı. Elbette aşırıya kaçmadan yemek gerekiyor. Çok yenildiğinde içindeki çekirdekler bağırsaklara zarar veriyormuş.


Eğer denk gelirseniz kürek biçimindeki daldan kesip herhangi bir büyükçe saksıda siz de yetiştirebilirsiniz. Toplaması oldukça zahmetli olan meyveyi pazarlarda kolayca bulabiliyoruz. Hatta Adana'da tablacılar soyup, paketleyip satıyor.
Bugün bahçeye inip fotoğraf çekmeye fırsat bulamadığımdan netten bir foto paylaşıyorum.



         Siz evde kendiniz  soymak isterseniz önce genişçe bir kapta incirleri fırçalamalısınız. Daha sonra yıkayın ama çok dikkatli olun çünkü diken kalabiliyor.


                                           Dikeninden arınan meyvenin iki ucundan kesin.


Ortasından bıçak yardımıyla kesik atın.



                                       Ortasındaki meyveyi çıkarın ve buz dolabında soğutun.
        
                                       



Soğuduktan sonra harika bir tat :)) 

Konservesini yapıp kışa saklamayı düşünüyorum. Daha önce denemedim ama olmaz diye bir şey yok değil mi ? 

Yaparsam ve güzel olursa mutlaka sizinle paylaşırım. Sevgili Nahide Hanım ya da Nergis Hanım'ın denemeleri var mı acaba ben onların bloglarında bir gezineyim.

Sevgiyle kalın....

25 yorum:

  1. Ne çok severim bu meyveyi. Adanada tezgahlarda boy gösterir, satıcılar tablalarda satarlar. İstanbulda çok bilinmiyor ama zaman zaman semt pazarlarında satıldığını görüyorum. Hem vitaminli, hem lezzetli. Dolaptan çıkmış buz gibi bir dikenli incir, Adanalıların diğer bir değimiyle hindi inciri harika olur. Sevdiğim bir lezzeti görünce elimden olmadan sözü uzattım. Teşekkürler bu güzel paylaşım için.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  2. çocukken Adana gittiğim de dikkatimi çekmişti aaa kaktüsün üstünde çiçekler var demiştim teyzem de onun meyvesi demişti:))
    İşin komiği bir Allahın kulu tadına baktırayım demedi ya:))))))
    sağlıkla tüketin canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. tadı çok güzel olur çok severim evde denemiştim ama fırça hiç aklıma gelmemişti

    YanıtlaSil
  4. Kıbrıs'ta babutsa diyorlar bu meyveye. Ben de çok severim, ama mümkünse ayıklanmışını alayım, dikeni bir battı mı eyvah eyvah :))

    YanıtlaSil
  5. Bizim bahçede yıllardır var bu kaktüsten. Biliyorum yiyorlar ama ben hiç cesaret edemedim. Sen şimdi onca yarar saymışsın, denesem mi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunca zaman neden yemedim diyeceğine eminim. Topladiktan sonra cok bekletmeden temizleyip buzdolabina koy yoksa ekşiyor. Harika bir tat denemelisin;)))

      Sil
  6. Seneler önce bi kasabadan geçiyorduk yaşlı bi amca bahçesinde topladığını gördüm ben kaktüsün çiçekleri sanıp arabayı durdurup sordum o gün öğrendim onların meyve olduğunu hatta bize soyup tattırdı değişik gelmişti dadı bi de akıl vermişti meyveleri sabah erken saatte toplanırsa dikenleri çok can yakmazmış.
    Bak nereden nereye geldim. Afiyet olsun yalnız ağacın görüntüsüne mest oldum. Çok güzel fotoğraflamışsın.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkürler;) o kaktüsü ben fotoğraflamadım maalesef:( üye olduğum bir fotoğrafçılık klubünden bir kare aldım. Bebekten fırsat bulup bahceye cikamadim fotograf cekmeye.

      Sil
  7. Merhaba,
    Antalya da çoktur bu meyveden. Pazarlarımızda satılır ve bir de el arabalarında soyup satıyorlar ama henüz ben yaklaşamadım yanına henüz.Tadı nasıldır bilmiyorum.Size afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  8. Lap incir, bahçede var bizim. Babamın en sevdiği.

    YanıtlaSil
  9. Oldukça enterasan bir meyve. Varlığından geç haberdar oldum. Tarif için teşekkürler. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. İlk gördüğümde kaynana dili çiçeği sanmistim. :) imkan olsada cennet meyvesinin tadına bakabilsem. Çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  11. İlk gördüğümde kaynana dili çiçeği sanmistim. :) imkan olsada cennet meyvesinin tadına bakabilsem. Çok merak ettim.

    YanıtlaSil
  12. Ay Billurcum ben de hiçbirşey bilmiyorum. Yeni ögrendigim bir meyve. Bakalım daha neler öğrenicem.

    YanıtlaSil
  13. Billur'cum valla Billur gibi havası-plajı-meyvesi-sebzesi olan yerde yaşamak şansını iyi kullanmak gerek.
    Afiyet-vitamin ve Bebişe bol süt olsun.

    YanıtlaSil
  14. çko ilginç aslında denemek isterim

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Billurr :) Fethiyede çok,ama dikenleri çok batıyor,orda da mısır inciri deniyor..

    YanıtlaSil
  16. İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  17. Evet, ben de yazlık yerlerde görüyorum... :)

    Peki yeni yazınız yok mu blogda? :)

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Billur Merak ettim; Bebiş ve ailen nasılsınız ?
    Dilerim herşey yolundadır.
    Uzun süredir bloğlarda göremeyince arayayım istedim,
    En kısa zamanda seninle ilgili dilerim iyi haberler yazarsın.
    Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Hatice'de gördüm iyisin,sevindim bebişi,seni öpüyorum.

    YanıtlaSil
  20. Hatice'de gördüm iyisin,sevindim bebişi,seni öpüyorum.

    YanıtlaSil
  21. Billurrr canım merhaba ,nasılsın

    YanıtlaSil